Przygotuj własne kotlety jajeczne krok po kroku!

Szukasz smacznego sposobu na wprowadzenie do swojej diety większej ilości jajek? Kotlety jajeczne są idealnym rozwiązaniem. Te szybkie i łatwe przepisy na jajka są wykonane przez przecięcie jaj na pół, usunięcie żółtka i wypełnienie ich innymi składnikami. Podobnie jak szkockie jajka, są one świetną opcją dla tych, którzy chcą jeść więcej jaj, ale uważają, że zwykła jajecznica lub gotowane jajka są raczej nudne. Z kilkoma prostymi krokami przygotowania i podstawowymi składnikami, możesz zrobić własne kotlety jajeczne w krótkim czasie.

Składniki

Kotlety jajeczne są robione z jaj, więc zacznijmy od przyjrzenia się składnikom. Ten przepis wymaga:

  • 4 dużych jaj; dostarczają one wszystkich tłuszczów i białek potrzebnych w przepisie. 
  • Potrzebna będzie również bułka tarta, czyli chleb tostowy, wysuszony i zmielony na drobne okruchy. Utrzyma on kotlety w całości i jest doskonałym źródłem błonnika. 
  • Na koniec potrzebne będzie mleko, masło i odrobina mąki. Pomoże to stworzyć złotą, chrupiącą powłokę na zewnątrz kotletów.

Przygotowanie

  1. Aby zrobić kotlety jajeczne, zacznij od rozbicia jaj do miski, a następnie dodaj mleko, masło i mąkę. 
  2. Wymieszaj dokładnie, upewniając się, że nie pozostały żadne grudki mąki. Następnie dodaj bułkę tartą i ponownie wymieszaj. 
  3. Pozostaw masę na około 10 minut, aby bułka tarta wchłonęła trochę płynu. 
  4. Żeby zrobić kotlety, wyłóż masę na talerz i użyj noża, aby stworzyć 2 długie, płaskie kotlety przypominające omlet. 
  5. Ostrożnie zwiń każdy kotlet, a następnie zanurz go w mące, ubitym jajku, a następnie w bułce tartej.
  6. Ułóż kotlety na talerzu i pozostaw na około 10 minut, zanim usmażysz je na patelni z odrobiną oleju.

Podanie

Kotlety jajeczne są uniwersalne, łatwe do wykonania i mogą być jedzone samodzielnie lub jako część większego posiłku. Są też świetnym sposobem na wprowadzenie większej ilości jajek do swojej diety. Kotlety można jeść na ciepło lub na zimno, więc można je przygotować z wyprzedzeniem, a następnie cieszyć się nimi w dogodnym dla siebie momencie. Z tego przepisu powstają 4 kotlety, ale możesz zwiększyć ilości, aby zrobić ich więcej. 

Jakie są wartości odżywcze kotletów jajecznych?

Jajka są pełne niezbędnych witamin i minerałów i są świetnym źródłem białka. Jeden kotlet jajeczny dostarczy około 13% dziennego zapotrzebowania na białko, wraz z mnóstwem witamin i minerałów:

  • Witamina B2 pomaga uwolnić energię z pożywienia do wykorzystania w organizmie. 
  • Witamina B5 pomaga organizmowi wytwarzać hormony oraz rozkładać tłuszcze i białka. 
  • Witamina B6 pomaga organizmowi w produkcji serotoniny, hormonu wspomagającego sen, a także w rozkładaniu węglowodanów. 
  • Witamina B9 pomaga w tworzeniu nowych czerwonych krwinek i w rozkładzie DNA. 
  • Folian pomaga w tworzeniu nowych komórek w organizmie. 
  • Żelazo transportuje tlen po organizmie i pomaga w rozkładzie białka.
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Może Cię zainteresować